На допомогу студенту-практиканту

Конспект
 проведення домінантного музичного заняття
 (середня група)
1.     Марш.
2.     Вправа «Стукалка» муз. Г. Волгіної.
Мета: вчити дітей виконувати вправу, рухатись (притупувати) згідно з  
            характером музики. Розвивати увагу, пам'ять, ритмічність.
            Виховувати інтерес до музики.
3.     Слухання музики «Котику сіренький» укр. нар. пісня.
Мета: продовжувати вчити дітей уважно слухати музику, визначати настрій,
            характер, темп. Розвивати емоційне сприймання музики. Виховувати
            бажання слухати музику.
4.     Поспівка «Драбинка» муз. В. Верховинця.
Мета: удосконалювати вміння співати без напруги, правильно інтонувати
            мелодію без викрикувань, разом починати та закінчувати спів,
            розвивати вокально-хорові навички (дихання, дикцію), виховувати
            любов до пісні.
5.     Пісня «Мы запели песенку» муз. Рустамова.
Мета: продовжувати вчити співати дітей природнім голосом, співати чисто
            інтонуючи, не викрикуючи, брати дихання між фразами, уважно
            слухати інструмент. Розвивати мислення, пам'ять, фонематичний слух. Виховувати бажання співати.
6.     Пісня «Бабусі» муз. В. Лукашова.
Мета: продовжувати вчити дітей чітко вимовляти слова, починати та
            закінчувати разом, прислухатись до товаришів, розвивати
            фонематичний слух, увагу, пам'ять правильне взяття дихання між
            фразами, виховувати бажання співати разом.
7.     Пісня «Веселі краплинки» муз. М. Дремлюги.
Мета: познайомити дітей з новою піснею, продовжувати вчити співати
            читко вимовляючи слова, уважно слухати інструмент, музичного
            керівника, розвивати увагу, пам'ять, дикцію, звукоутворення,
            ансамбль, виховувати інтерес до нового пісенного репертуару.
8.     Гра-танець «Помічники» муз. Шутенка.
Мета: продовжувати вчити дітей змінювати рухи із зміною музики,
            розвивати увагу, пам'ять, ритмічність, виховувати бажання грати та
            любов до гри.
Методичні матеріали: малюнок «драбинки», іграшка «Котика», художні
                                        вірші.
Методичні прийоми: ігровий прийом, показ, розповідь, розгляд, художнє       
                                     слово.
Підготовка музичного керівника: опрацювала програму «Дитина»
                      (С.236); Методика музичного виховання в ДНЗ; Жовнер С.І. 
                      Збірник конспектів з навчання та виховання дітей дошкільного
                       Віку (С. 45-49).
Підготовка дітей до заняття: діти співають вивчені пісні, знають гру-
                                       таночок, самостійно виконують рухи під музику.
Хід заняття
Під марш діти заходять до музичного залу та стають в коло.
-         Добрий день, діти. Погляньте, хто завітав до нас на заняття.
-         Правильно, котик. А звати його «Сонечко», він сьогодні прийшов до вас поспівати, пограти та послухати музики. Ви готові? (діти відповідають)
-         Тож давайте з вами виконаємо вправу, яка називається «Стукалка». На першу частину ми з вами йдемо по колу, на другу частину музики ми з вами зупинимось і повернемося обличчям в коло і будемо притупувати ось так (показую).
-         Будьте уважними, слухайте уважно музику. (виконуємо вправу 1-2 рази, даю диференційовану оцінку).
-         Молодці діти, а тепер під марш сідаємо на стільчики.
-         Погляньте, наш котик втомився і хоче відпочити, а ми з вами давайте послухаємо колискову, яка називається «Котику сіренький».
-         Діти, хто з вас знає, що означає слово «колискова»?
-         Правильно, це пісенька, яку співає мам чи бабуся заколихуючи маленьких діток.
-         Послухайте і скажіть про що в цій колискові розповідається? (виконую)
-         Діти, сподобалась вам колискова? Так про що розповідається в цій колисковій?
-         Яка вона за характером? (ласкава, плавна, наспівна, заколисуюча)
-         Правильно, діти. А вам співала мама колискову?
-         А як тримає мама малятко, коли заколихує?
-         Правильно, а давайте і ми уявимо, що заколихуємо котика і послухаємо ще раз колискову.
-         Молодці, діти. Наш котик відпочив і тепер хоче поспівати. Але спочатку ми повинні приготувати наші голосочки до співу. Давайте виконаємо поспівку, яка називається «Драбинка».
-         Сядьте рівненько, спинку до спинки стільчика, слухайте уважно мене, інструмент, чітко вимовляйте слова, не викрикуючи. (виконуємо по співку 2 рази).
-         Молодці, діти! Пригадайте, які пісні ми з вами вивчали на минулих заняттях. Я вам зараз загадаю музичну загадку, а ви повинні мені сказати, як ця пісня називається?
-         Правильно, ця пісня називається «Мы запели песенку». Давайте виконаємо цю пісню стоячи біля своїх стільчиків, чітко вимовляючи слова, не викрикуючи, прислухаючись один до одного. (виконаємо 1-2 рази).
-         Молодці діти, ви гарно виконали цю пісню і котику дуже сподобалось як ви співали. А тепер послухайте вірш і скажіть мені, про що в ньому розповідається?
Я зізнатись не боюся –
Краща ти за всіх бабуся!
 І хоч старша за усіх –
Найдзвінкіший в тебе сміх!
Пам’ятай, бабусю, рідна!
Дуже ти усім потрібна!
То старішати завжди –
Будь здоровою завжди!
-         Про що розповідається в цьому вірші?
-         Так це вірш про наших дорогих, любимих, найрідніших бабусь. А ви любите свою бабусю?
-         Давайте виконаємо пісню, яка називається «Бабусі». Сядьте рівненько, прислухайтесь до мене та інструмента, не викрикуйте, а котик разом з нами буде підспівувати пісню. (виконуємо 2 рази)
-         Молодці діти, ви гарно співали, але котику більше сподобалось як співали пісеньку дівчатка, тому що вони найперші помічниці для наших бабусь.
-         А хто мені нагадає, яка зараз пора року?
-         А по чому це видно?
-         Правильно, це пора коли навколо все прокидається, оживає, тане сніг, по дорозі біжать струмочки, зі стріх капають краплинки. Тож котик пропонує вивчити нову пісеньку, яка називається «Веселі краплинки», яка допоможе розтопити холодне серце старенької зими і діждатися чарівних весняних краплинок. Послухайте її, і скажіть про що в ній розповідається, яка вона за характером?
-         Сподобалась вам пісня, яку запропонував котик нам вивчити?
-         Про, що в ній розповідається?
-         Зараз ми з вами вивчимо 1 куплет цієї пісні. Послухайте його ще раз.
-         Сядьте рівненько, прислухайтесь до мене, не викрикуйте, намагайтесь читко вимовляти слова.
-         Молодці діти, котику і мені дуже сподобалось як ви заспівали перший куплет, давайте ще раз виконаємо його, щоб краще запам’ятати.
-         Молодці діти. На наступний раз ми продовжимо вчити цю пісню.
-         А тепер давайте пограємо з нашим котиком в гру, яка називається «Помічники». Хто мені нагадає, які рухи потрібно виконувати в цій грі?
-         Діти, будьте уважними, слухайте уважно музику, котик разом з вами буде виконувати цю гру-таночок. (виконуємо 2 рази).
-         Молодці діти! Мені та котику дуже сподобалось працювати з вами на занятті. Ви були активними, доброзичливими. На наступному занятті ми з вами знову зустрінемося і продовжимо вивчати пісні, слухати музику, танцювати та грати. До побачення.
-         А зараз під марш ви йдете до своєї групової кімнати.



День іменинника
Розвага для дітей дошкільного віку з елементами народознавства
Діти:
1.     З днем народження вітаєм!
Щастя і добра бажаєм!
Будьте добрі, радісні, веселі,
Як берізка в полі зростайте на волі!
2.     З днем народження вітаєм!
Щастя і добра бажаєм!
Як дубочок сильні,
Ростіть на радість Україні.
3.     Ми старались, ми спішили,
Ми пісні і танці вчили,
Готували подарунки.
Малювали ми малюнки.
Щиро ми вас привітаєм
Із цим гарним, світлим днем!
Потанцюєм, поспіваєм, хороводи поведем!
Пісня «З днем народження!»
Ведуча. На нашому святі присутні рідні наших іменинників. Ось мама Дмитрика – Віра Михайлівна. Ми вас вітаємо зі святом, щиро радієм і тішимося за вашого синочка.
Мама. (вітає всіх дітей з днем народження). А синові, Дмитрику, хочу зробити  подарунок не простий, а подарунок святий – сорочечку-вишиванку. Вишивала її тобі, синочку, на здоров'я, щоб добре ріс. Хочу тобі побажати, щоб цю вишиванку обов’язково одягав на чисте тіло, промовляючи:
          Сорочку одягаю –
               Маму й тата звеселяю,
          Від хвороб її ношу
          І здоров’я бережу.
Дмитрик.
   Мама вишила мені
   Нитками сорочку,
   Таку, як у татка –
   Хрестиком дрібно.
   Ти знаєш, рідненька,
   Я дуже хочу на нього
   Бути подібним
   Вишиваночку візьму,
   Швидко одягнуся,
   Підійду і обніму
   Я свою матусю.
(Виходить сестричка Наталочки - Іринка)
Іринка. Я тобі, сестричко, віночок подарю. Тобі 5 років, і у віночку 5 квіточок. Щоб ти була гарна, як червона калина, добра і ніжна, як біла ромашка, хай деревій надасть тобі нескоримості, а волошки – відданості людям. Мама сюди ще вплела цвіт яблуні і вишні – свою материнську любов. А цвіт маку надаватиме тобі спокою. У віночку є ще й стрічки. Ось дивіться, коричнева – символізує нашу землю-годувальницю, жовті – сонце і місяць, голубі – небо, воду, жовтогаряча – хліб, фіолетова хай надасть тобі мудрості, малинова – щирості, а рожева принесе достаток. Носи цей віночок у свято, хай оберігає він тебе від усього злого і приносить щастя.
  Іменинниця Наталочка (одягає віночок).
                     Одягну віночок,
                     Одягну шовковий
                     На щастя, на долю,
                     На чорнії брови.
(Дякує сестричці за подарунок. Чути стукіт у двері. Ведуча пропонує іменинникам відчинити двері)
  Бабуся Настя (входить під музику)
                   Добрий день, мої малята,
                   Мої хлопчики й дівчата.
                   А чи ви мене впізнали?
   Діти. Так. Ви бабуся Настуся.
Бабуся Настя
                 Так, я бабуся Настуся.
                 Прийшла до вас на свято
                 Іменинників вітати.
Колись давно, коли я була маленькою дівчинкою, мене також вітали з днем народження мої рідні. А дуже запам’яталося, коли одного разу батьки запросили гостей. За святковим столом усі вітали мене і дарували мені даруночки. Я свої даруночки зберегла і нашим іменинникам принесла.
                 Дарую тобі оберіг
                 І прошу пам’ятати:
                 Це квітка від полин-землі,
                 Де б'є водиця-мати.
А тобі, Оксаночко, я хочу подарувати хустинку вишиту, сама її вишивала. У хустинки – 4 кутики, як 4 сторони світу, як 4 періоди життя людини. Ось у цьому куточку вишила квітку – рожу, вона символізує схід сонця, дитинство твоє. Будь така гарна, як ця квіточка. В іншому куточку – любисток. Хай ця квітка дарує любов матері, друзів у роки юності. А у цьому куточку – гілочка калини. Це зрілість людини, її любов до матері України. А у цьому куточку – барвінок як символ життя, вічності.
А тобі, хлопчику, - сопілочку-чарівниченьку. Як засумуєш колись, то знай:
                            Маєш сопілочку брати та на сопілці грати!
                            Її ніжним співом серце звеселяти.
Хлопчик.
                       Ось і в мене є сопілочка чарівна,
                       Буду зараз грати,
                       А Катруся і Наталя
                       Будуть танцювати.
                       І ви, всі наші дітки,
                       Нам допомагайте –
                       Своєю піснею
                       Іменинників вітайте!
Інсценізація пісні «Ой у саду калинонька»
Бабуся Настуся. А, тобі, Андрійку, подарую миску. Це теж незвичайна річ. Мій дідусь – гончар і маляр. Він зробив цю миску, а я розмалювала її квітами, які оберігають від усього злого. Ось волошки – щоб тебе не злякали мавки, ось чорнобривці – щоб ріс красним і добрим сином. А ось вусики хмелю із шишечками, щоб волосся твоє пишним було, а розум гнучким. На краєчку – житні колосочки, щоб ти був добрим господарем, мав міцне здоров’я. Як  буде тобі колись сумно, постав перед собою ось цю мисочку, налий у неї водиці й кажи: «Я не сумний, а радісний, то хмаринка на небі сумна була, але квіточка тугу розвіває». Бережи її як оберіг, і вона заступатиме від тебе лихо.
Ведуча.
                Приємно на святі
                Дарунки приймати.
                Може іменинники

                Нас запросять танцювати?