Музично-дидактичні ігри в ДНЗ


 "Колобок"
Мета: розвиток слухової уваги, динамічного, вчити змінювати, інтонацію голосу.
Ігровий матеріал: вирізаний з паперу колобок, невеликі предмети, що зображають стіг сіна, ялинку, пеньок, будиночок, гриб, указка, ігрове поле-стіл, шапочки зайця, вовка, лисиці і ведмедя.
Хід гри: всі предмети розставлені на ігровому полі. Водить виходить за двері або відвертається від тих, що грають. Учасники домовляються, за яку фігурку вони заховають колобка, потім кличуть ведучого. Входить ведучий і в цей час звучить текст:
Покотився колобок, колобок – рум’яний "бок".
Як же нам його знайти, до діда з бабою принести?
Нумо, Оля(ім'я будь-якої дитини) по доріжці будь схожим
І по пісеньці веселої колобок ти відшукай.
Гравці співають пісню "Журавлі" Парцхаладзе. Вихователь бере указку, водить нею від фігурки до фігурки. Якщо указка знаходиться далеко від тієї фігурки, за якою захований колобок, то всі співають тихим голосом, якщо близько – гучним.
Потім дітям було запропоновано як ускладнення завдання зобразити героїв казки. Їм були дані шапочки, для того, щоб вони краще увійшли в образ, і повинні були заспівати певну фразу, змінюючи, інтонацію голосу, залежно від того, якого героя вони зображають, і при цьому вигадати рухи.
Наприклад:
Я сіренький зайчик
Мене кличуть боягузкою.
Дитина повинна була проспівати це з боязкою інтонацією.
Я вовк – зубами клац
Люта інтонація.
Я ведмідь – люблю ревти.
Інтонація голосу повинна бути грізна.
Я руда лисичка
Я хитра сестричка.
Інтонація голосу ніжна і в той же час хитра. (Лисиця могла співати і ніжною і ласкавою інтонацією).
Гра дозволяла виховувати у дітей увагу, швидкість реакції, уміння слухати спів дітей. А завдання в цікавій ігровій формі сприяли не лише тому, що діти були дуже емоційні і активні, але і вдосконаленню динамічного слуху і співочих навичок.
Для підвищення інтересу і емоційної активності у дітей, була використана музично-дидактична рухлива гра, інсценування невеликої казки, де діти, зображаючи героїв, повинні були розрізняти слова "голосно", "тихо", "трохи тихше", "трохи голосніше" і зображали це.
Кожного разу героїв грали діти з різним рівнем сформованості динамічного слуху, і день від дня можна було спостерігати щось нове в елементах творчості дітей.

Немає коментарів:

Дописати коментар